Okul Öncesi Dönemde Drama ve Oyunun Önemi
Sosyal gelişim ve birlikte çalışma yeteneği, İletişim becerilerinin gelişimi, Moral ve manevi değerlerin gelişimi, Kendini tanıma, Kendine güven duyma ve karar verme becerisi kazanma, Sözcük dağarcığını geliştirme yoluyla dil ve iletişim becerileri kazanma, İmgeleme gücünü, duygularını ve düşüncelerini geliştirme, Başkalarını anlama ve hissetme becerilerini geliştirme (empati kurma), Farklı olay ve olgularla ilgili deneyim kazanma, Problem çözme ve karşılaşılan problemleri yeni bir bakış açısıyla inceleme, Kazanılan, değiştirilen ya da düzeltilen davranışlar hakkında bireye bilgi verme, Hoşlanılmayan durum, olay ya da olgularla nasıl başa çıkılacağını gösterme, İçinde yaşanılan dünyayı daha somut olarak görmeyi sağlama, Soyut kavramları ya da yaşantıları somutlaştırma, Bireyler arasındaki farklılıklara hoşgörü ile bakabilmeyi sağlama. Önder (2003) ve Tuğrul (2003) dramanın faydalarını şu şekilde ifade etmişlerdir:1. Bireyde yaratıcılığı ve hayal gücünü geliştirir.
2. Bireyin zihinsel kapasitesini geliştirir.
3. Bireyin kendilik kavramının gelişimine katkıda bulunur.
4. Bireye bağımsız düşünme ve karar verme becerileri kazandırır.
5. Bireyin duygularının farkına varmasına ve bunları ifade edebilmesine yardımcı olur.
6. Bireyin iletişim becerilerinin gelişmesine olumlu katkılar sağlar.
7. Bireyin sosyal farkındalığının artmasını sağlar.
8. Bireyin empatik becerilerinin artmasına yardımcı olur.
9. Demokrasi eğitimine destek olur.
10. Grup içi süreçlerin olumlu yönde gelişmesine katkı sağlar.
11. Öğretmen ve öğrenciler arasındaki ilişkilerin olumlu hâle gelmesini sağlar.
12. Öğrencinin genel performansının (bilişsel, duyuşsal ve devinişsel) gelişmesine katkı sağlar.
13. Özel niteliklere sahip çocukların (zihinsel engelli, bedensel engelli, duygusal bozukluğu olan çocuklar) eğitilmesinde önemli katkılar sağlar.
14. Tiyatro sanatına ilginin ve dikkatin geliştirilmesini sağlar.
15. Problem çözme yeteneğinin gelişmesine yardımcı olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder